Monday, 21 December 2015

KISAH SEMALAM

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Assalamualaikum. Alhamdulilah. Allah permudahkan setiap perjalanan kehidupan ini. Terlalu banyak berliku dan kadang ada masanya terfikir dan tidak sangka telah melalui pelbagai rintangan.
Pernah suatu ketika dahulu membantu seorang hamba Allah yang sedang berada di dalam kesusahan. Membantu dari segi wang ringgit, rupa-rupanya telah wujud suatu jurang permusuhan di kemudian hari.

Tidak sangka apabila diri berada di dalam keperitan dan kesusahan tiada insan yang sudi memohon pertolongan. Rupanya insan yang kita tolong itu, belum tentu dapat membantu kita, saat kita benar-benar harapkan pertolongan.daripadanya.

Maka semuanya berbalik kepada Allah yang maha esa. Hanya berharap dan terus berdoa agar hatinya terbuka untuk selesaikan apa yang tertunggak. Bukan bermakna membenci jauh sekali untuk mendoakan keburukan atas segala apa yang telah dilakukan di dalam kehidupan diri ini. Kisah semalam itu biarkan berlalu dan semoga dia menjadi pengajaran buat semua. Insha Allah.

Sekian


CAKAP BAGAIKAN SATU DOA

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Tiada http://sariahawangsenik.blogspot.com Amboi!! Gelap betul hujan kat luar tu. Rasa-rasanya macam...