Sunday 7 April 2019

JODOHKU DISINI

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://www.facebook.com/sariahawangsenik


Satu masa dulu, aku pernah lalui keadaan yang sama.
Berada dalam dunia aku yang tersendiri. Berfikir diri tak mampu pergi jauh, sedangkan segala yang aku inginkan bermain-main didepan mata.

Kekurangan diri aku jadikan alasan.
Padahal segalanya makin menghampiri diri ini.

Sampailah satu saat, Allah pertemukan aku dengan sesuatu yang tak kusangkakan sama sekali. Selama ini, aku sedar dan sangat tahu adikku sendiri telah lama bernaung dalam payung yang sama.

Kemuncaknya, aku terima sahaja pelawaan adik tersayang asbab alasan ingin belajar sesuatu yang baru.

Dalam hati aku bermonolog juga seorang.
Boleh ke diaorang ini terima diri aku yang tak berapa nak muda ini?
Boleh ke terima segala kelemahan dan kekurangan diri ini?
Lagi parah, aku langsung tak tahu sepatah haram tentang apa yang mereka perjuangkan.

Anehnya, setelah bertemu, beramah mesra, seakan ada sesuatu yang menarik-narik hati ini.  Mengetuk-ketuk  pintu hati agar memberi laluan untuk satu cinta yang baru.

Terkejut juga.
Perasan sendiri. Mana tahu aku ini jatuh cinta lagi?

Tapi cinta ini bukan cinta biasa-biasa.
Bersama cinta ada cita-cita yang harus diperjuangkan hinggalah ke titisan yang terakhir.

Tambah membuatkan hati lebih jatuh cinta apabila berkenalan dengan seorang wanita hebat Puan Ernayanee Nur Julaimi. Lebih terpesona dengan misi dan visi serta senjata marketingnya yang sangat memukau minda dan hati ini.

Mendengar akan kisah peritnya membangunkan satu empayar perniagaan yang berasaskan wangian diberi nama Dexandra Eau De Parfum, tambah membuatkan hati ini lebih teruja akan segala keistimewaan yang terdapat dalam setiap produk wangian Dexandra Eau De Parfum.

Satu-satunya wangian yang ada sijil halal, boleh terus dibawa bersolat serta tidak mengundang rasa was-was setiap kali memakainya.

Terdapat lebih 35 wangian yang sesuai  untuk lelaki dan juga perempuan mengikut pada keperibadian setiap pemakainya. Kalau nak tahu apa wangian yang sesuai senang saja. Klink saja kat link ini https://dexandra.com/blog/kuiz/
dan anda dah tahu apa wangian yang sesuai untuk diri anda.

Senang kan macam itu?😀😀

Sistem marketing Dexandra yang telah disediakan oleh pihak HQ Dexandra sangat berkesan dan membantu ramai reseller-reseller Dexandra terutamanya agent dan juga barisan dropshipnya dalam menjalankan perniagaan perfume Dexandra ini secara online dan juga offline.

Setiap tahun Dexandra mengadakan Dexandra Family Orientation bermula dengan DFO 1,2,3 dan yang terbaru DFO 4. Semasa perhimpunan DFO inilah semua para agent dan dropship akan berkongsi kisah-kisah kejayaan serta juga kesusahan merek semua dalam memperkenalkan produk wangian kehidupan ini.

Bukan itu sahaja setiap bulan, ada sahaja berita gembria dari Dexandra Eau De Parfum. Antaranya mengadakan cabutan bertuah dan menyediakan hadiah-hadiah menarik untuk semua pembeli dan juga pengguna setia Dexandra.

Rasanya kalau anda beli wangian yang lain, ada atau tidak tawaran yang hebat-hebat macam ini?

Tidak ada bukan?

Produk Malaysia dan juga diusahakan oleh kaum bumiputera sendiri dan kini sedang giat memgembangkan perniagaannya di peringkat antarabangsa.
Hebatnya pengasas Dexandra Eau Deu Parfum adalah seorang wanita hebat yang telah banyak mengharungi pelbagai dugaan dalam memperkenalkan produk wangian Dexandra kepada masyarakat Malaysia.

Barulah tersedar bahawa Allahlah yang mengerakkan dan membuka pintu hati ini, untuk menerima ‘ jodoh’ tanpa dirancang ini.
Rupa-rupa hati ini telah dimiliki sepenuhnya oleh Dexandra Eau De Parfum dan berikrar akan berusaha bersungguh-sungguh dan bersabar dalam melalui setiap ujian dalam menjalankan perniagaan Dexandra Eau De Parfum.
Alhamdulilah.

Nota : Buat pengetahunan semua selain wangian perfume Dexandra EDP 35ml yang berharga sebotol RM 70, kini sedang berlangsung promosi Dexandra Rare Limited Edition dengan harga 2 botol RM 99. Best kan?
Ada juga dijual Dexandra Air Freshener RM 10 juga Body Odourless, RM 35.

Nak tahu lebih lagi, silalah dengan bahagianya wasap, saya Sariah atau Kak Long http://sariahdexandratpg.wasap.my
 Jangan lupa ya!!😉😉

Juga ucapan ribuan terima kasih buat Team Perfume Garden dibawah pimpinan Tuan Kapten Adha dan Nordiana Yahya.
Semoga Allah sajalah yang dapat membalas segalanya dan dikurniakan rezeki yang melimpah ruah.


Sekian
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...