Monday, 22 April 2019

SAAT DUGAAN MELANDA


Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Google
http://www.facebook.com/sariahawangsenik


Hanya beberapa minggu sahaja lagi dah nak menyambut bulan Ramadan. Bulan yang paling mulia diantara banyak-banyak bulan. Bahangnya pun dah makin terasa.
Termasuk jugalah dengan cuaca panas dan hujan yang tak menentu.

Pejam celik masa berlalu sangat pantas.
Kadang tak sedar masa berlalu begitu sahaja. Dan kita makin terus terleka dan terbuai dengan dunia yang tak menjanjikan apa-apa ini.

Setidak-tidaknya masa yang ada kita isikanlah dengan perkara-perkara bermanfaat dan juga memberi kebaikan kepada orang lain.

Sebolehnya berusahalah untuk tak terlalu mementingkan diri sendiri. Saat kita sedang menikmati segala nikmat ada insan lain yang diuji dengan pelbagai dugaan. Mungkin ada yang sedang dilanda musibah atau diuji dengan satu penyakit.

Sejujur kita sendiri tak pernah mengetahui bagaimana kehidupan kita kelak. Harapannya tidaklah menyusahkan anak-anak dan juga keluarga.

Biarlah segala dugaan diharungi dengan hati yang tulus ikhlas dan senantiasa berdoa kepada Allah agar permudahkan segalanya.


Sekian
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

KEPERITAN HIDUP, IKHLAS ATAU SEBALIKNYA

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Google http://www.facebook.com/sariahawangsenik Semua dari kita pasti akan lalui keperitan hidup y...