Saturday, 24 May 2014

CUTI HUJUNG MINGGU

Teks : Sariah Awang Senik

Tidak berapa lama lagi, akan tiba musim cuti persekolahan selama hampir 3 minggu. Kalau diikutkan, minggu ini, anak bujang yang duduk di asrama memang tidak boleh balik ke rumah . Tetapi dek kerana terlalu rindukan suasana rumah,anak bujang aku memohon juga untuk balik ke rumah walaupun hanya beberapa hari.

Sejak hari Jumaat lagi, dia beria-ria hendak pulang ke rumah. Anak bujang yang seorang ini memang agak pendiam sedikit. Namun sebagai seorang ibu dan juga bergelar ibu tunggal itu bukanlah alasan terbaik untuk mendidik anak secara ala kadar sahaja. Percaya setiap apa yang dilakukan kepada anak-anak pasti akan anak-anak lakukan hal yang sama kepada kedua ibu dan bapanya.

Bila balik ke rumah, anak bujang yang seorang ini, selalu meminta diriku memasak sesuatu masakan kegemarannya. Apa sahaja yang makanan kegemarannya pasti aku akan berusaha memasaknya sepenuh rasa kasih dan sayang.

Sebelum balik ke asrama, anak bujang yang seorang ini meminta aku menolongnya untuk mengemaskan barang-barangnya yang akan dibawa ke asrama. Walau hanya beberapa hari pulang ke rumah, namun sudah cukup menghilangkan rasa rindu kepada anak lelakiku ini.

Sebagai seorang ibu, aku berdoa semoga kedua putera dan puteri ini akan menjadi anak-anak yang taat dan solehah.

Coretan Ikhlas Sariah Awang Senik

WISHLIST

Menjadi usahawan wanita online dan juga membantu orang lain untuk berjaya juga di dalam perniagaan.
Menjadi agent dropship yang berjaya.
Berkongsi kisah kehidupan dengan orang lain.

MENJELANGNYA PEPERIKSAAN UPSR

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Rasanya cepat sangat masa berlalu. Anak dara te...