Saturday 24 May 2014

PERCA KAIN

Teks : Sariah Awang Senik
Koleksi : Sendiri

Assalamulaikum, moga semuanya dan segala yang di rancang berjalan dengan lancar. Lama juga tidak mencoret di ruangan kesayangan ini. Mengikut perancangan, ruangan ini hendaklah di kemas kinikan selalu.
Beberapa minggu yang lalu, saya telah menerima banyak perca kain terbuang tetapi semuanya masih boleh di gunakan semula.
Walaupun sekarang mesin jahit kesayangan rosak, namun itulah bukanlah halangan saya untuk meneruskan minat saya di dalam bidang jahitan.
Di fikiran saya telah terbayang untuk membuat sarung bantal segera dengan hanya menjahitnya dengan tangan saya sendiri. Process untuk membuatnya adalah sama seperti menjahit sarung bantal yang lain. Cuma bezanya dengan hanya jahitan tangan. Jahitannya haruslah kemas dan juga teliti. Sejak dari petang menjahit, hingga ke malam barulah selesai menjahit sarung bantal segera tersebut.
Namun di dalam masa terdekat ini, saya berazam untuk membeli mesin jahit yang baru, memandangkan ianya amatlah di perlukan di musim perayaan ini.
Gembrianya rasa hati kerana telah menjahit sarung bantal ini dengan hanya menggunakan tangan. Apabila saya melihat semua perca kain tersebut, memang semua kainnya masih cantik dan menarik. Insha Allah dengan perca kain terbuang, ianya dapat menghasil kraftangan yang amat berguna.
Coretan Ikhlas Dari,
Sariah Awang Senik
WISHLIST
Ingin menjadi seorang penulis novel yang mempunyai aura yang tersendiri.
Berkongsi kisah pengalaman hidup pahit dan juga manis.
Ingin membantu orang lain berjaya bersama-sama.
Menjadi seorang usahawan wanita online yang berjaya.

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...