Tuesday 13 January 2015

AJAIBNYA KUASA BAD

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Google
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Alhamdulilah syukur kepada Allah yang maha esa kerana telah dipertemukan dengan seorang yang istimewa iaitu Pn Insyirah Azhar yang telah berjaya menulis ebook BAD ataupun Bertanya Allah Dahulu. Secara jujurnya segala perkongsiaan beliau dan juga pengalamannya telah banyak saya pratikkan di dalam kehidupan seharian saya.

Untuk pengetahunan semua, saya hanya mengenali penulis ebook ini secara online dan juga penulisannya, namun belum berpeluang mengenali secara peribadi. Tentu dia mempunyai banyak pengalaman istimewa sehingga dapat menghasilkan ebook yang amat berguna kepada sesiapa sahaja yang ketagihkan ilmu pengetahunan yang tidak menyalahi segala undang-undang dan juga syariat agama yang telah Allah tetapkan selama ini.

Setelah membaca ebook BAD ini, saya terus mengamalkannya di dalam kehidupan dan juga urusan harian. Mengamalkan kaedah BAD membuatkan kita hampir dan juga semakin dekat malah membuatkan hati dan perasaan kita bertambah yakin akan kekuasaan Allah yang maha esa. Sebelum melakukan sesuatu pekerjaan amalkanlah berdialog ataupun memohon kepada Allah terlebih dahulu.

Untuk pertama kalinya setelah membaca ebook BAD, saya mencuba memohon kepada Allah terlebih dahulu untuk melakukan segala urusan harian saya selama ini. Keajaiban yang pertama adalah ketika saya menaiki teksi untuk pulang ke rumah. Waktu itu, saya tidak mempunyai wang kecil dan hanya mempunyai wang sebanyak satu keping wang lima puluh ringgit dan juga duit yang paling kecil sebanyak dua belas ringgit. Sebelum menaiki teksi lagi agar duit sebanyak dua belas ringgit itu cukup untuk di jadikan sebagai tambang teksi. Tambang merisaukan kerana hari sudah malam dan saya risau pemandu teksi tidak mempunyai wang tukar lagi. Saya terus berdoa dan berdoa semoga tambah saya adalah sebanyak dua belas ringgit sahaja.

Setelah hampir sampai dan teksi berhenti di depan pagar rumah, saya terus bertanyakan kepada pemandu akan berapa harga tambang teksi ini, kerana melalui pengalaman yang lepas selalunya sekitar tiga belas ataupun lima belas ringgit, setelah berbuat demikian pemandu teksi mengatakan kepada saya, tambangnya adalah dua belas ringgit. Dalam hati saya merasa amat bersyukur dan terasa akan betapa besarnya kuasa Allah yang mahaesa. 


Selain daripada tentang tambang teksi itu, ada juga kisah keajaiban yang lain. Antaranya seperti kisah tentang saya membelanjakan wang sebanyak sepuluh ringgit untuk membeli sedikit barang dan nyata wang sebanyak sepuluh ringgit itu betul-betul cukup. Ada juga tentang kisah wang gaji yang selalunya hanya berbaki sedikit, tetapi bulan lepas saya memohon dan berdoa kepada Allah agar wang gaji masih saya banyak. Dan benarlah kuasa Allah tiada siapa yang maha mengetahuinya. Kuasa Allah tiada siapa yang dapat menahannya. Gaji saya pada bulan masih banyak bakinya dan saya tidak perlukan advance yang banyak untuk membeli barang keperluan sekolah.


Kini saya nekad membuat keputusan untuk mengamalkan kaedah BAD ini setiap masa dan saat . Saya tidak akan pernah lagi ragu-ragu mengamalkannya kerana telah pun merasai akan keberkesanannya dan faedahnya mengamalkan kaedah BAD ini. Selain daripada itu saya berdoa agar penulis ebook ini dapat menghasilkan lebih banyak ebook yang bercorak keislaman dan juga mendidik pembaca ebook melalui minda dan juga hati supaya lebih mendekatkan diri kepada Allah yang maha esa.

Syabas dan sekalung ucapan tahniah kepada cik Insyirah Azhar tentang kejayaan dan juga perkongiaan beliau tentang ebook Bertanya Allah Dahulu. Semoga beliau akan lebih suksess dan berjaya di dalam setiap bidang yang diceburinya.


Coretan Keajaiban BAD

Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...