Tuesday 26 January 2016

MERANGKUL MASA DEPAN

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Buku Personal Power -Hasil Tulisan Dr Ibrahim Elfiky
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Saat kupejamkan mata, aku melihat cahaya masa depan, dan langit dipenuhi bintang-bintang sepanjang malam.

Saat aku memikirkan 10 tahun mendatang, jelas kulihat bahawa masa depan adalah milikku.

Orang-orang berkata hidup kita akan berakhir, tapi ku katakan hidupku baru saja bermula.

Aku akan melukiskan gambarku kerana aku mampu merangkul masa depanku.

Di tanganku aku membentuk dan mencipta kerana ku tahu diriku akan menjadi besar.

Ya, aku akan melukiskan gambarku, kerana tanpa sedikit pun keraguan, aku akan merangkul masa depan.

Tulisan oleh Pablo Picasso

Sekian
Sariah Awang Senik


No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...