Thursday 29 September 2016

TEMAN SETIA PENGLIPUR LARA


Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
https://sariahawangsenik.blogspot.com

Hai, beginilah rutin harian saya. Selesai je, anak-anak ke sekolah, saya pulak sibuk melayan si bulus-bulus tersayang. Kalaupun semua kerja rumah dah siap dan kita ini sibuk dengan kerja kita sendiri, pasti si bulus ini akan berusaha untuk tarik perhatian saya.

Bukan manusia je yang nakkan perhatian. Binatang punandai nak berkasih sayang. Yang tengah duduk beriba ini namanya Tom. Dia ini kucing betina tapi sangat gilakan perhatian.

Tengoklah saya sedang sibuk draft posting untuk facebook, dia pulak sibuk cari 'pot' terbaik untuk tidurnya. Amboi, kita tengah sibuk cari idea, dia pulak menyelit nak tidur. Bukan seekor, tapi ada dua ekor lagi yang berusaha gigih nak cari perhatian saya.

Yang dua ekor lagi itu, namanya Rimau dan Nemo. Kalau nak tahu empat belas ekor kucing dirumah saya. Asalnya mereka ini hanya kucing datang. Tapi sebab kesian punya pasal, saya dan anak-anak pun kesian dan beri mereka makan. Apa pun masa saya tengah sedih ata tension, si bulus inilah yang menghiburkan hati saya yang sedang resah gelisah tu. 

Itulah gunanya bila ada kucing ini. Walau hanya sebagai kucing jalanan, tapi bila lihat muka dia yang comel dan gelagatnya yang nakal itu, secara tidak langsung hilanglah semua rasa sedih dan juga risau itu. 
Asyik fikirkan si bulus ini, hampir tidak siap semua jadual untuk posting saya esok harinya.


Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...