Tuesday, 6 September 2016

BERTAHAN SELAGI MAMPU ATAU BERLALU SAHAJA

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Alhamdulillah. Assalamualaikum.
Syukur semua urusan dan rutin harian berjalan dengan lancar. Bukan mudah jalankan tanggungjawab sebagai seorang ayah dan juga ibu. Tapi itu bukanlah alasannya. Segala apa yang telah ditakdirkan, tidak akan sesekali saya kesal malah rasa sangat bersyukur. Bersyukur atas segala rahmat dan bersyukur kerana setiap dugaan yang datang tersirat hikmah yang besar disebaliknya. 

Berhadapan dengan pelbagai karenah manusia, adakalanya amat menyesakkan. Kalau tidak sabar dan tidak kuat iman didada, kita mungkin cepat terasa hati. Walau hati itu dah kebal macam konkrit pun bukan lagi jaminannya. Ada masanya hati itu tersentuh juga. Mana tidaknya, setiap hari dan saat perkara yang sama berlaku.

Betullah orang kata, bukan mudah nak berhadapan dengan hamba-hamba Allah yang sedemikian. Sama ada bertahan dan bersabar dan tidak putus berdoa atau berlalu sahaja dari keadaan yang sedemikian. Itu adalah jalan terbaik demi menjaga kebaikan bersama.


Yang Benar
Sariah Awang Senik

MENJELANGNYA PEPERIKSAAN UPSR

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Rasanya cepat sangat masa berlalu. Anak dara te...