Thursday 4 June 2015

INDAHNYA SEBUAH KEHIDUPAN

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Sendiri
Http://sariahawangsenik.blogspot.com

Rupanya saya semakin lalai dengan rutin saya yang sepatutnya terus menulis entri yang baru untuk blog kesayangan saya. Apa pun saya nekad untuk mengemaskini kannya semula. Sesungguhnya manusia itu memang cepat lalai dan juga terleka. Termasuk jugalah diri saya. Tetapi semakin hari saya makin selesa menjalani kehidupan saya sekarang. Makin sibuk dengan rutin pekerjaan saya sebagi seorang pembantu kedai. Itulah pekerjaan saya dan saya sangat menghargainya.

Ada masa saya terfikir bagaimana saya boleh bangkit semula membina kehidupan dan bersemangat di dalam mengejar segala impian dan juga angan-angan. Sejujurnya bukan mudah melalui saat sedih dan juga dugaan. Namun asalkan saya terus berdoa dan memaafkan segalanya, saya yakin dan juga amat tenang di dalam menjalani kehidupan seharian.

Percayalah dan yakinlah kehidupan yang saya lalui tidak akan sama dengan anda diluar sana. Bergelar seorang ibu tunggal, saya langsung tidak merasa malu dengan status saya. Itu semua hanya gelaran dan saya akan berusaha menjaga diri dan juga maruah sebaik yang mungkin. Kegembriaan dan juga kebahagiaan adalah matlamat utama saya. Indahnya kehidupan ini adalah apabila saat sukar itu akan berlalu pergi begitu sahaja tanpa disedari. Malah ianya akan digantikan dengan sesuatu tanpa diduga. Sesuatu yang menghargai apa yang kita lakukan selama ini.

Malam pun dah beransur pagi. Mata pun dah nak mengantuk. Insha Allah esok saya akan usahakan untuk menulis entri yang baru lagi.

Coretan Rasa Dan Kasih
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...