Monday, 22 June 2015

MISI MERAIH KASIH SAYANG CINTA ABADI

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Google
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Alhamdulilah, rupanya perjuangan kehidupan bukan semata-mata meraih cinta dan kasih sayang sesama insan namun seharusnya kita meraih terlebih dahulu kasih sayang yang maha esa dan secara tidak langsung semuanya akan datang sendiri.  Hati berasa bersyukur kerana masih di beri peluang oleh yang maha esa untuk menyambut bulan puasa bersama anak -anak dan juga keluarga tersayang.

Kalau di fikirkan bukan Ramadan ini bukanlah terlalu lama sangat. Hanya sebulan dan ianya akan berlalu pergi dan tidak akan menoleh ke belakang lagi. Seharusnya bulan Ramadan ini memang terbuka untuk kita senantiasa membuat kebajikan dan memperbanyakkan segala amalan yang diredhai oleh Allah yang maha kuasa.

Sempena bulan Ramadan ini banyak yang boleh kita lakukan untuk menghabiskan masa yang ada. Contohnya memperbanyakkan bacaan al-quran, berzikir , bersedekah dan juga amal kebajikan yang lain. Alhamdulilah semoga bulan Ramadan ini akan membawa seribu rahmat buat kita semua.


Coretan Ramadan

Sariah Awang Senik

PERJUANGAN BARU BERMULA

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Syukur alhamdulillah. Peperiksaan UPSR pun dah...