Saturday 20 August 2016

ERTI SEBUAH KESABARAN

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Alhamdulillah. Selamat sejahtera dan selamat berhujung minggu. Apa rancangan kawan-kawan hari ini ya? Pasti sedang rancang sesuatu yang hebat dan juga terbaik buat keluarga tersayang.

Bagi saya, hujung minggu ini segala rancangan berjalan seperti biasa. Sebelah petang bekerja dan waktu paginya saya menghabiskan masa bersama anak-anak tersayang. Rutin harian tetap berjalan seperti biasa. Walau sesibuk mana pun, saya tetap berusaha untuk menulis entri yang terbaik buat tatapan semua rakan tersayang.

Apa entri untuk hari ini?

Entri ini adalah bercakap tentang erti KESABARAN.

Sebenarnya, nak BERSABAR ini bukan mudah. Memanglah senang cakap, apa yang jadi, harus bersabar. Tetapi hakikatnya tidak semudah yang disangka-sangka. Berdasarkan pengalaman saya sendiri, yang telahpun melalui pelbagai fasa kehidupan, hanya dengan bersabar dan terus berdoa sahajalah, kita ini dapat meneruskan segala perjalanan kehidupan kita.

Itulah hakikatnya memang susah. Tapi rahmat disebaliknya sangat besar . Pada peringkat permulaan memang terasa susah. Bila dah biasa, semuanya akan berjalan dengan lancar. Sementara nak bersabar itu memang terpaksa lalui pelbagai dugaan.

Alhamdulillah bila dah biasa, segala dugaan dapat dilalui dengan penuh kesabaran dan kesyukuran.


Selain Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...