Friday 5 August 2016

HARI JUMAAT PENGHULU SEGALA HARI

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Assalamualaikum.
Cepat betul masa berlalu kan. Dalam seminggu ini, setiap hari masa pantas bergerak. Lagi pantas daripada petir yang datang masa hujan rebut.
Tapi janganlah terus duduk ditengah hujan lebat, semata-mata nak bayangkan apa yang saya cakap tadi.

Hari ini, hari apa ya?
Lah, dah hari Jumaat rupanya ya.

Hari Jumaat, penghulu segala hari. Sangat sesuai perbanyakkan segala amal ibadah, bersolat sunat, bersedekah dan juga berzikir. Tapi janganlah nak tunggu hari Jumaat je. Hari-hari yang lain pun, kita digalakkan berbuat hal yang sama juga.

Apa pun hari ini, saya berasa sangat bersyukur kerana segala tugasan saya berjalan dengan lancar dan jayanya. Walau ada beberapa hal dan masalah yang menduga kekuatan mental dan fizikal saya tetap bersabar dan tenang menempuhinya.

Saya berdoa juga apa yang rakan-rakan yang lain sedang rancang akan berjalan dengan begitu lancar sekali.
Aamiin.

Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik


No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...