Wednesday, 4 January 2017

ALKISAH SI HARRY BOY

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Asalnya memang aku tidak suka sangat dengan kehadiran kau. Tapi dah lama-lama rasa diri kau itu, ok jugak.

Dengan gelagat dan juga perangai kau yang lawak itu, selalu buat aku tersenyum, masa aku tengah stress dan juga sedih. Rupa kau itu tidaklah kacak mana pun. Warna pun bukanlah lawa sangat. Dua warna je.
Putih dan juga hitam. Macam tahi cicak kan.
Amboi! Kemain lagi mengutuk ya.

Semakin lama membenci makin rasa sayang itu makin menebal kan. Tapi si Harry ini memang bertuah. Walau duduk rumah biasa-biasa je, tapi minum air yang bertapis tahu.
Air penapis air Mr Cuckoo. Yang sekarang tengah terkenal.

Harry memang suka lakukan aktiviti outdoor. Dan yang pasti Harry ini amat pentingkan kebersihan. Mana tidak hatta seekor lalat pun dia berusaha menghalaunya, inikan lagi hal yang lainnya.

Disebabkan hobinya yang suka duduk dalam semak dan suka menangkap apa yang patut, jadi si Harry suka sangat dengan bau BOMBSHELL.

Lepas dah dispraykan sikit dengan bau Bombshell, jadi senanglah si Harry berguling-guling dalam semak itu menangkap burung atau apa saja kan. Si Harry ini hanyalah seekor kucing tapi dah tahu menilai apa yang baik atau tidak untuk dirinya.

Kalau yang mahal pun, kesannya sama dengan yang murah, jadi tidaklah salahnya kalau beli dengan harga yang berpatutan.

Kalau beli sebotol RM 300 tapi hanya dapat satu botol je, baik beli dengan harga yang sama tapi dapat pulak enam jenis wangian yang berlainan baunya.

Jadi jimatkan. Kesannya masih sama . Tapi setiap hari boleh pulak bertukar-tukar bau kan. Mood pun senantiasa berubah dan terus kekal ceria macam Si Harry yang suka mencuit hati orang lain.

Memang Si Harry hanya sekadar seekor binatang. Tapi dia paling bijak membezakan apa yang sesuai untuk diri dan juga kemampuannya. Masa aku tengah menulis entri ini, Si Harry sedang lena tidur berbantalkan seluar jeans aku yang berbau Bombshell itu.

Sedapnya kau lentok dengan asyik sekali ya.
Sementara Si Harry tengah tidur lena, nak beritahu yang YES di DEXANDRA bakal berakhir tidak lama lagi.

Tidak akan nak tunggu habis baru nak menyesal kan. Sementara masih ada promosi ini, jomlah beramai-ramai dapatkan perfume kegemaran dengan harga yang paling BOMBASTIK!!.

Cara nak dapatkannya senang je. Whatshapp disini 019-4075634 atau kalau malu email je kat sini sariah.awangsenik@gmail.com

Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik

TUHAN, JAGAKAN INSAN-INSAN TERSAYANG INI

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogsot.com Inilah wajah-wajah kesayangan yang senantias...