Friday, 6 January 2017

TENANG, BAHAGIA SELAMANYA

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Sendiri
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Alhamdulillah.
Dalam hidup ini, semua orang nakkan kehidupan yang bahagia dan ada segalanya kan. Ada keluarga yang baik juga seorang suami yang penyayang dan baik hati.

Tapi, kalau kehidupan kita tidak seperti yang kita harap dan bayangkan, kita masih juga boleh hidup bahagia dengan gembria.

Untuk merasa bahagia dan tenang adakalanya, kita kena jadi lebih kreatif. Selama mana nak terus rasa sedih dan asyik fikirkan nasib diri kan. Rasa sedih dan kecewa itu perlu, tapi janganlah lelama sangat.

Takut nanti, apa yang dicita-citakan dan rancang akan terlepas semuanya. Yalah! Asyik sibuk bercerita tentang nasib diri, hinggakan kita terlupa matlamat sebenar kehidupan yang perlu kita lalui.

Setiap hari laluilah kehidupan ini dengan penuh rasa bersyukur dengan gembria dan bahagianya. Tidak perlu kehidupan serba lengkap dan ada segalanya.

Cukuplah dengan hanya satu semburan mampu merubah segalanya. Dari rasa sedih kepada rasa gembria . Jangan ikutkan sangat rasa kecewa itu. Bukan untung . Baik fikirkan sesuatu yang boleh buat kita lupa segalanya.

Betul tidak?

Dengan wangian juga mampu merawat segala segala keresahan yang ada. Dan adakala dapat memberikan kita lebih keyakinan untuk jalani kehidupan harian kita setiap hari.

Contohnya, dengan wangian Bombshell ini. Kalau nak tahu, inilah salah satu wangian yang paling saya suka. Wangian Bombshell ini dapat elakkan kita dari digigit nyamuk. Macam hari itu, saya semburkan sedikit wangian Bombshell kepada badan kucing dan hasilnya, tiada nyamuk lagi yang hinggap dibadan kucing saya tersebut.


Nak dapatkan wangian Bombshell ini, senang je. Boleh terus hubungi saya Sariah Awang Senik atau terus whatshapp di sini 019-4075634 dan juga email sariah.awangsenik@gmail.com


Sekian Terima Kasih

Sariah Awang Senik

CAKAP BAGAIKAN SATU DOA

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Tiada http://sariahawangsenik.blogspot.com Amboi!! Gelap betul hujan kat luar tu. Rasa-rasanya macam...