Saturday 18 October 2014

PERLUNYA TEKANAN DI DALAM KEHIDUPAN

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Google Dan Facebook
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Setiap kehidupan yang kita lalui pasti mempunyai tekanannya yang tersendiri. Ada tekanan yang positif dan ada juga yang negatif,  yang akan terus membuatkan kehidupan seseorang terus musnah.

Namun sebenarnya kita memerlukan sesuatu tekanan supaya kita lebih bermotivasi supaya terus berusaha dengan lebih gigih lagi. Tekanan yang datang di dalam kehidupan seseorang berbeza di antara satu sama dengan yang lain.

Dan setiap individu yang menerima sesuatu tekanan juga berbeza di antara sesama sendiri. Ada individu yang menganggap sebagai sesuatu yang melemahkan daya pemikiran mereka tetapi ada juga tekanan yang akan membuatkan mereka terus berusaha sebaik yang mungkin.

Bagi diri penulis sendiri, tekanan yang di hadapi sebagai salah satu cabaran di dalam mencapai sesuatu impian dan tidak akan sesekali merasa lemah walaupun di duga dengan pelbagai kesusahan.

Walaupun kejayaan yang dicapai tidaklah sehebat mana, namun cukup membuatkan hati merasa puas dan teruja setiap kali melakukan sesuatu. Itulah peranan tekanan di dalam sesebuah kehidupan. Jangan hanya menganggap sesuatu tekanan sebagai yang negatif tetapi berusahalah sebaik yang mungkin untuk jadikan sesuatu tekanan sebagai yang positif.

Tanpa tekanan seseorang tidak akan berusaha sedaya upaya untuk memperbaiki taraf kehidupan dan mempertingkatnya lagi.

Coretan Tekanan
Sariah Awang Senik

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

AKADEMI BEKERJA DARI RUMAH
Menyediakan pelbagai kursus secara online dan sesuai untuk yang mahu bekerja dari rumah dan juga menjana pendapatan tambahan.
Antara kursus yang diadakan secara online di ABDR ialah:
@@@ Kelas asas blog dan juga penulisan
@@@ Kelas asas blog fanpage dan mula bisnes
@@@ Kelas beriklan mudah.my
@@@ Kelas penulisan ebook pertama
@@@ Kelas penulisan kreatif
@@@ Kelas telekung solat borong dan runcit
@@@ Kelas asas wordpress
@@@ Kelas mula bisnes makanan sunnah
@@@ Kelas mula bisnes projek selepas raya
@@@ Kelas akaun online/ offline
@@@ Tempahan blog perniagaan 5 hari siap
Beriklan dengan kami di pautan 1000 blog.

Jika anda telah bersedia dan ingin ketahui lebih lanjut sila hubungi saya Sariah 019-4075634 email sariah.awangsenik@gmail.com
Fanpage Sariah AWANG SENIK Corner

Wishlist:
@@ Ingin jadi seorang penulis novel yang mempunyai aura tersendiri
@@ Ingin berjaya dan kaya tetapi segala kekayaan dapat dikongsi kepada golongan yang memerlukan
@@ Ingin membantu dan memberi semengat untuk meneruskan kehidupan kepada golongan ibu tunggal, anak-anak yatim dan juga fakir miskin

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...