Wednesday, 18 November 2015

DUGAAN ITU

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Dugaan demi dugaan singgah dan pergi dari kehidupan ini. Bukan mudah menghadapinya setiap rintangan tersebut. Namun dugaan datang bersama hikmah disebaliknya. Dan hanya Allah yang maha esa sahaja yang tahu akan rahsianya. Mengharungi kehidupan bersendirian dan juga membesar dan mendidik anak bukanlah perkara yang mudah.

Hari ini rutin harian berjalan seperti biasa. Di awal pagi menghantar anak bujang tersayang ke sekolah seperti biasa. Hampir beberapa lama menunggu, tetapi bas yang ditunggu tidak juga sampai. Kebetulan pula sekarang dia sedang mengambil peperiksaan sijil agamanya sebelum menghadapi peperiksaan SPM pada tahun hadapan. Anak bujang pula hari ini tidak berapa sihat. Malam tadi badannya panas dan sesekali selsema dan batuk. Dalam hati saya tidak putus berdoa agar dia kembali sihat dan menjalankan aktivitinya seperti biasa.

Mujur juga ada sahabatnya yang pergi ke sekolah dengan menaiki kereta. Anak bujang mengambil keputusan untuk menumpang sahabatnya itu ke sekolah.
Anak dara juga hari ini tidak ke sekolah kebangsaan. Saya mengambil keputusan untuk merehatkannya sebentar dirumah kerana pada petang nanti akan ada majlis anugerah cemerlang di sekolah agama.

posted from Bloggeroid

YANG TERBAIK

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Alhamdulilah. Dia dah lakukan yang terbaik!!! S...