Wednesday, 4 November 2015

TIDAK SEHEBAT MANA

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Kita tidak sehebat mana jika dibandingkan dengan kuasa Allah yang maha kuasa.
Jika dikurniakan dengan harta kekayaan, kepandaian, kuasa juga bukan lagi dikira hebat. Sebab segala yang kita miliki bukanlah hak kita yang sepenuhnya. Betapa hari ini kehidupan kita susah, esok lusa mana tahu bakal berubah di dalam sekelip mata. Saat hati diselubungi oleh segala resah, akan tiba pula saat bahagia menjelma lagi.

Mana tahu, saat kita membenci seseorang, mungkin juga dia sedang berdoa agar kita akan prolehi lagi mahligai kebahagiaan. Mungkin perasaan bersalah menghantui dirinya dan dia terus-terusan berdoa untuk kita.

Maka kita memang tidak sehebat mana dan sekuat tuan yang memiliki seluruh alam ini. Setiap hati anak adam ada tuan pemiliknya yang abadi. Jadi teruskan berdoa dan berharap terus kepada Allah tanpa melalui sebarang perantaraan. Yakinlah kuasa Allah maha hebat dan juga kuat. Dan sewajarnya kita tidak boleh sesekali berputus asa dan berusaha lagi memperbaiki diri untuk sebuah kehidupan yang lebih abadi di sana nanti. Insha Allah.

Sekian
Sariah Awang Senik

CAKAP BAGAIKAN SATU DOA

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Tiada http://sariahawangsenik.blogspot.com Amboi!! Gelap betul hujan kat luar tu. Rasa-rasanya macam...