Monday 16 November 2015

MELAYAN SI MANJA

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Alhamdulilah, hari ini dapat juga balik awal dari kerja. Selalunya setiap sekali dalam seminggu, kedai ini akan ditutup pada pukul 10 malam setiap minggu. Namun disebabkan hari raya Deepavali pada minggu lepas, maka kedai ini akan dututup seperti biasa. Kalau tidak tutup juga pukul 10, maknanya tiadalah lagi masa rehat untuk saya dan rakan-rakan yang lain. Saya pun berasa sangat gembria dan bolehlah melayan karenah si manja iaitu kucing-kucing saya tersebut.

Saya mempunyai enam ekor kucing termasuklah juga ibunya sekali. Ayahnya kucing ini baru sahaja mati beberapa bulan yang lepas.
Kini yang tinggal hanyalah anak-anak

serta ibunya sahaja. Nama ibunya Mimi, manakala anak-anaknya pula ialah, Sunquick, Atam, Comey, Lazy dan juga Baby. Kalau nak tahu, semua nama-nama kucing ini telah direka khas oleh anak dara tersayang mengikut setiap perangai anak-anak kucing tersebut.

Selalunya itulah rutin harian saya. Selesai memberi semua kucing-kucing kesayangan makan, saya akan pula melepaskan seketika daripada kandang tempat mereka makan dan juga berehat secukupnya. Malam ini saya pasti, semua kucing kesayangan akan tidak banyak melakukan aktiviti yang lain.

Mungkin mereka sedang lena tidur dibuai mimpi yang indah.

Catatan Pengalaman.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...