Monday, 30 November 2015

TABAHLAH HATI

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Google
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Tabahlah wahai hati di dalam menghadapi kemelut ini. Bukan mudah berada di tengah-tengahnya dan menahan segala galau dihati. Hendak diluah bakal membangkitkan segunung amarah. Bakal juga mencetuskan permusuhan antara kedua. Bukan pilihan.yang bijak jika turut sama terpengaruh di dalam sebuah konflik yang teramat sulit ini.

Maka berdiam diri adalah jalan terbaik. Bukan bermakna mengalah ataupun takut sesama mahkluk Allah, cuma tidak mahu lagi mengeruhkan lagi suasana. Biarlah tidak dipandang hebat ataupun digelar penakut, asal sahaja Allah itu lagi maha mengetahui. Selalu berdoa di dalam hati jika ini adalah yang baik maka berbahagia. Jika sebaliknya maka mohon dijauhkan terus daripada sebuah kehidupan ini.

Sabar selagi termampu. Dan jika hati terus bergolak maka memohon untuk terus diberikan sebuah ketabahan dan juga keimanan untuk bertahan di penjuru kehidupan ini. Allah yang memiliki setiap hati manusia. Maka wajarlah terus memohon kepada si tuan punya pemilik hati tersebut.

Sekian.


CAKAP BAGAIKAN SATU DOA

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Tiada http://sariahawangsenik.blogspot.com Amboi!! Gelap betul hujan kat luar tu. Rasa-rasanya macam...