Sunday, 15 November 2015

MENJELANG HARI ANUGERAH CEMERLANG

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Alhamdulilah, tahun ini anak dara tersayang Nur Damia Rifqah, sekali lagi mengkekalkan pencapaiannya yang cemerlang disekolah. Dia masih lagi diantara lima pelajar sedarjahnya yang cemerlang di dalam pelajarannya. Masih lagi mengkekalkan kedudukan di antara lima pelajar yang mempunyai pencapaian yang baik di sekolah.

Dia juga aktif di dalam bidang sukan dan juga beberapa persatuan di sekolahnya. Tiada hadiah yang istimewa yang dipinta melainkan hanya diminta dibelikan sebua jam tangan. Walaupun dia membesar tanpa kasih sayang seorang yang bergelar ayah, namun dia tidak pernah berasa sebarang kekurangan di dalam dirinya. Malah lebih baik dan juga bahagia menjalani kehidupan bersama-sama abang, mak saudaranya yang lain dan juga aki dan wannya di kampung.

Bukan tidak pernah terjejas pelajarannya di sekolah akibat daripada krisis perceraian yang dialami oleh kedua orang tuanya. Damia membesar sebagai seorang anak yang berdikari dan berani menghadapi apa sahaja rintangan yang ada. Sebagai seorang ibu, saya tidak pernah langsung menghalang dirinya serta abangnya untuk pergi dan menghabiskan masa bersama ayahnya. Namun ayahnya terlalu sibuk dan amat jarang sekali meluangkan masa bersama anak-anaknya.

Esok adalah hari anugerahnya di sekolah kebangsaan, manakala pada hari Khamis pula adalah hari anugerah kecemerlangan di sekolah agama pula. Di setiap perjalanan dan langkahnya dalam menuju kejayaan, saya tidak pernah sesekali letih untuk berdoa untuk dia dan juga abangnya. Membesar sebagai anak-anak mangsa perceraian bukanlah perkara yang mudah. Mujur juga dia dan abangnya sangat memahami dan berusaha mendapatkan sesuatu dengan berusaha sendiri tanpa mengharapkan bantuan daripada orang lain.


PERJUANGAN BARU BERMULA

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Syukur alhamdulillah. Peperiksaan UPSR pun dah...