Tuesday, 10 November 2015

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Hari ini terlalu banyak dugaaan yang harus ditempuhi. Ada sahaja masalah yang wujud sana dan juga sini. Apabila hati hamba Allah tidak pernah belajar untuk menjadi sabar dan bertindak ataupun membuat sesuatu pekerjaan di dalam perasaan positif.

Ada benarnya, apabila bekerja dengan seorang yang tidak profesional, maka secara tidak langsung akan juga meninggalkan kesan terhadap diri sendiri. Apabila seseorang itu hanya memikirkan urusan kerja tanpa memperdulikan hal yang lain. Terasa perasaan tidak senang hati menguasai diri apabila terlalu asyik fikirkan hal yang lain tanpa menjalankan kewajikan kepada yang maha esa.

Ternyata diri ini amat lemah untuk berusaha membantah walaupun hanya seketika. Berbahagialah seseorang hamba Allah itu jika menjalankan tanggungjawab yang telah diamanahkan.

Tidak mampu berbuat apa-apa hanya terus berdoa dan berdoa, moga Allah ada jalan yang sebaik-baiknya untuk umatnya yang semakin lemah ini. Mencari kekuatan disebalik dugaan dan juga kelemahan diri.

Ya Allah, Ya Rabbi kau permudahkan setiap usahaku untuk lebih berjaya, kaya dunia dan akhirat.

Coretan Ikhsan
Sariah Awang Senik

PERJUANGAN BARU BERMULA

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Syukur alhamdulillah. Peperiksaan UPSR pun dah...