Monday 2 June 2014

KESIBUKAN KERJA DI MUSIM CUTI SEKOLAH

Teks : Sariah Awang Senik
Assalamulaikum, terlalu banyak kerja yang perlu di uruskan semasa cuti persekolahan ini. Bidang perkerjaan seperti saya memang sukar hendak mengambil cuti. Kalau majikan senantiasa dapat memahami, mungkin tiada masalah. Tetapi jikalau majikan hanya mahukan keuntungan tanpa memikirkan hal yang lain, memang agar sukar. 
Hampir setiap hari berurusan dengan pelbagai ragam pelanggan yang seolah-olah menganggap mereka adalah raja dan sebagai jurujual seperti saya tidak membuat pekerjaan sebaik yang mungkin.
Kadang-kadang ada pelanggan yang bersikap terlalu kurang ajar, seolah-olah saya dan kawan-kawan yang lain adalah seperti orang gaji mereka sahaja.

Tidak terfikirkah di fikiran mereka, yang saya mungkin adalah kakak, anak, adik dan sebagainya. Bila keadaan ini berlaku, saya akan berusaha sebaik yang mungkin untuk sabar dan biarkan sahaja mereka membuat pilihan mereka sendiri. Biarlah mereka dengan dunia mereka yang tersendiri. 

Saya hampir letih dan perlukan rehat secukupnya. Insha Allah esok saya akan sambung lagi dengan coretan yang seterusnya.

Coretan Ikhlas
Sariah Awang Senik

Bagi anda yang berminat untuk bekerja dari rumah tetapi buntu memikirkan bagaimana dan apa persediaan yang perlu di lakukan?
Sertailah kami di Akademi Bekerja Dari Rumah. Anda telah bersedia dan ingin ketahui lebih lanjut tentang akademi ini, boleh terus hubungi saya ;
Sariah Awang Senik
019-4075634
Email sariah.awangsenik@gmail.com

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...