Monday 16 June 2014

PROJEK DUIT RAYA

Teks : Sariah Awang Senik

Tidak lama lagi akan tiba bulan puasa dan seterusnya akan berhari raya pula. Kebiasaannya di bulan puasa nanti, ramai orang akan mengambil kesempatan untuk mencari pendapatan tambahan untuk berhari raya nanti.

Ada yang suka menjahit, memasak dan tidak kurang juga yang mengambil kesempatan berniaga di bazaar ramadahan dengan menjual pelbagai jenis kuih, lauk-pauk dan juga pakaian.

Namun ada juga pekerjaan yang tidak memerlukan seseorang keluar bekerja dan boleh menjana pendapatan daripada rumah. Antara yang menjadi pilihan trend terkini mencari pendapatan daripada rumah adalah menjual pelbagai barangan untuk menyambut hari raya seperti makanan sunnah, barangan kesihatan dan juga pakaian. Antara makanan sunnah yang menjadi pilihan ialah :
- Buah kurma
- Kismis
-Kekacang
Selain daripada itu ada juga makanan segera seperti, pes nasi arab, pes mee bandung dan juga pelbagai jenis kerepek. Projek ini telah pun bermula sekarang dan akan bersambung selepas hari raya nanti.

Jikalau ada yang berminat ingin membeli ataupun menjadi agent boleh terus hubungi saya Sariah 019-4075634 ataupun email sariah.awangsenik@gmail.com

Coretan Projek Duit Raya
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...