Tuesday, 2 September 2014

SAMBUTAN HARI MERDEKA

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Sendiri

Telah selesai sambutan hari kemerdekaan. Tapi yang peliknya kita asyik sahaja berhibur dan berseronok. Dah macam suatu tradisi pulak. Kenapa kita tidak ubah sambutan Hari Kemerdekaan kepada lebih yang berbentuk keagamaan?

Negara kita ini dah bermacam peristiwa sedih berlaku sejak kebelakangan ini. Dengan tragedi kapal terbang MH370 yang entah di mana hilangnya, peristiwa Lahad Datu Sabah, terbaru tragedi di akhir ramadan iaitu kapal terbang MH17 dan juga beberapa peristiwa sedih berlaku lagi. Dengan terjadinya semua itu,patut kita dah makin sedar tetapi masih ada yang masih leka. Tidak tahu di mana silapnya tetapi patutnya kita mampu mengubahnya. Semua yang terjadi itu adalah petanda tentang kekuasaan maha penciptanya agar tidak leka dan saling bantu membantu antara satu sama lain.

Seharusnya saat-saat sedih macam ini kita harus lebih bersatu dan juga berdoa agar semuanya selamat dan berjalan lancar. Tiada erti sambutan hari kemerdekaan jika kita asyik berbalah antara satu sama yang lain.

Coretan Ikhlas
Sariah Awang Senik

--------------------------------------------

  AKADEMI BEKERJA DARI RUMAH

Menyediakan kelas secara online bagi mereka yang bercadang untuk bekerja dari rumah dan menjana pendapatan tambahan. Di samping menguruskan keluarga dan juga urusan rumahtangga surirumah mampu juga membantu menambahkan ekonomi rumahtangga.

Antara kelas-kelas yang ada secara online di ABDR ialah:
## Kelas asas blog dan juga penulisan
## Kelas asa blog fanpage dan juga mula bisnes
## Kelas beriklan mudah.my
## Kelas penulisan ebook pertama
## Kelas penulisan kreatif
## Kelas telekung solat borong dan runcit
## Kelas asas wordpress
## Kelas mula bisnes makanan sunnah
## Kelas mula bisnes projek selepas raya
## Kelas akaun online/offline
## Tempahan blog bisnes siap 5 hari
## Beriklan dengan kami di pautan 800 blog

Pendaftaran pengurus online/rakan niaga ABDR. Baca lebih banyak ulusan dan keterangan kelas di sini http://akademibekerjadarirumah.blogspot.com

TUHAN, JAGAKAN INSAN-INSAN TERSAYANG INI

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogsot.com Inilah wajah-wajah kesayangan yang senantias...