Monday, 29 September 2014

AJAIBNYA SENTUHAN KASIH IBU

Teks ; Sariah Awang Senik
Sumber : Sendiri Dan Google
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Menjadi seorang ibu adalah anugerah yang tidak ternilai di dunia ini. Mengandung dan seterusnya melahirkan seorang insan ke dunia adalah suatu pengalaman yang paling terindah di dalam hidup seorang ibu. Segala rasa kasih dan sayang senantiasa terpancar dari wajah keibuan seorang ibu.

Begitu jugalah sentuhan kasih seorang ibu. Betapa besarnya pengorbanan seorang ibu. Sanggup menghadapi segala dugaan bahkan nyawa juga menjadi pertaruhan untuk menjamin kesejahteraan anak-anak yang disayanginya.

Namun tanpa kita sedari sentuhan kasih seorang ibu boleh juga menjadi keajaiban kepada seorang anak.

Saat dilanda kesedihan dan juga kekecewaan tangan dan sentuhan seorang ibulah yang mampu meredakan segala kesedihan dan semua rasa kecewa tersebut.

Saat kita lapar dan juga dahaga sentuhan kasihnyalah yang menyuap dan menyediakan masakan yang kita gemari.

Saat dilanda kesakitan, sentuhan kasih seorang ibulah yang merawat dan juga menjaga kita sehingga pulih.

Ketika kita sedang berusaha sebaik yang mungkin di dalam mencapai sesuatu, sentuhan dan juga kata-kata semengat seorang ibulah yang memberikan kita lebih keyakinan dan selesaikan semuanya dengan baik dan lancar.

Itulah sentuhan ajaib seorang ibu terhadap seluruh kehidupan kita seharian. Maka dengan itulah Allah meletakkan bahawa syurga
di bawah telapak kaki seorang ibu.
Dan dengan berkat doanya seorang ibulah yang tidak pernah putus menadah tangan berdoa untuk segala apa yang kita impikan. Malah Allah SWT juga akan memabulkan segala doa seorang ibu.

Setelah pemergiaan seorang ibu maka kita akan kehilangan segala rahmat dan juga berkatnya doa seorang ibu. Selagi ibu masih ada di sisi hargai dan sayangilah selayaknya. Jangan sia-siakan segala pengorbanan dan juga kasih sayang seorang ibu.

Coretan Kasih Sayang
Sariah Awang Senik

Nota : Al-Fatihah untuk arwah ibu
           Siti Rokian Bte Abdul Kadir 
           dan juga arwah emak
           mertua Madiah Bte Kimu.

MENJELANGNYA PEPERIKSAAN UPSR

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Rasanya cepat sangat masa berlalu. Anak dara te...