Thursday 18 September 2014

HASIL PERTAMA DARI MINAT MENULIS

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Sendiri

Alhamdulilah, syukur diatas segala nikmat yang diberi. Tidak sia-sia menulis hampir setiap hari di blog yang tidak seberapa itu, akhirnya membuahkan hasil. Kekadang rasa malu juga sebab inilah pertama kali kisah tentang arwah anak disiarkan di sebuah majalah tempatan. Tidak sangka perkongsiaan tentang kisah penyakit arwah anak adalah suatu titik permulaan untuk mengorak langkah yang lebih jauh di dalam bidang penulisan.

Sejak dari zaman persekolahan amat minat menulis diari dan tidak pernah sehelai pun diari itu saya biarkan ianya kosong sahaja. Kekadang walau coretannya tidak banyak, namun saya tetap berusaha untuk menulis di dalam diari kesayangan itu.

Untuk pengetahunan semua, saya mendapat peluang untuk menulis di majalah apabila tulisan saya di blog saya iaitu TRAVELOG KEHIDUPAN dibaca oleh seorang editor majalah dan tertarik dengan suatu entri tentang perkongsiaan menjaga anak-anak yang sakit kronik. Kisah bermula tentang arwah anak serta cara-cara menjaga anak-anak yang sedang sakit.

Editor majalah yang dimaksudkan itu ialah Nik Fauziah Nik Husin dari majalah Muslimah. Walaupun banyak kesilapan di sana dan sini namun dia telah berusaha sebaik yang mungkin untuk menyiarkan kisah arwah anak untuk majalah Muslimah keluaran September .
Semuanya berlaku begitu pantas dan saya sudah berusaha sebaik yang mungkin menulis tentang kisah penyakit arwah anak tersebut.

Walaupun saya tidak pasti apakah saguhati yang menanti hasil dari penulisan ini, namun jauh di sudut hati tetap bersyukur dengan peluang yang diberikan oleh editor majalah tersebut.

Semoga dengan tersiarnya kisah tentang arwah anak ini akan membangkitkan lagi semengat untuk saya menulis da terus menulis berdasarkan pengalaman hidup yang telah saya lalui selama ini.

Coretan Semengat
Sariah Awang Senik

Nota : Ucapan yang terima kasih yang tidak terhingga untuk Nik Fauziah Nik Husin dari majalah Muslimah kerana memberi saya peluang untuk berkongsi pengalaman menjaga anak yang sakit.

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...